Ik heb een Proximus sim kaart besteld en ga overschakelen van Telenet iKing naar Proximus Generation Connect. 20€ per maand voor 2GB mobiel internet + 100MB in het buitenland (op te sparen tot 1GB) en meer dan voldoende belminuten voor mijn profiel.
In ruil het beste netwerk van België én toegang tot 4G (mits een kleine hack) en weg met het slechtste netwerk van België – dat van Mobistar. Want u weet dat of u weet dat niet, maar Telenet gebruikt het Mobistar netwerk voor zijn diensten en laat dat nu een van de slechtste netwerken zijn die ons land rijk is.
Voordien had ik Mobile Vikings (BASE netwerk). Zeer goede service en zeer scherpe prijzen. De connectie was ook bijna altijd in orde, maar wel weinig tot geen 3G verbindingen. Conclusie: het werkt goed, maar altijd aan de trage kant.
Bij Mobistar heb je meer 3G verbindingen, maar vaak werkt het gewoon niet. En hun Edge verbindingen zijn huilen met de pet op, zo traag…
Het toestel geeft aan dat er connectie is, maar niets werkt. Naar Airplane mode switchen of je toestel herstarten was dan de boodschap. Plezant is iets anders. Telenet heeft me gezegd dat zij daar weinig tot niets aan kunnen veranderen (begrijpelijk) en dat ze in de nabije toekomst weinig verbetering verwachten…
En dus blijft er maar een optie over voor mensen die én een betrouwbaar netwerk willen én zo snel mogelijk willen surfen: Proximus gebruiken.
Vroeger was dat altijd een kostelijke grap, maar met Generation Connect valt dat allemaal goed mee en zijn ze maar een beetje duurder dan de concurrentie voor vergelijkbare bundels. En die meerprijs betaal ik graag als ik daardoor een stabiele en snelle connectie krijg.
Mijn GC pakket heb ik via internet besteld en een paar dagen later zat de sim kaart in de brievenbus. De begeleidende papieren zijn niet echt duidelijk en ik weet dus niet of alles in orde is voor de overdracht. Bij Telenet zeggen ze nog geen aanvraag ontvangen te hebben en bij een bezoek aan de lokale Belgacom winkel werd ik vriendelijk verzocht mijn plan te trekken (want ik heb het via internet gekocht dus ja…). Sterk staaltje klantenservice Belgacom.
Over dat laatste voorval volgt nog een detail blogpost. In tussentijd bel ik eerstdaags naar de helpdesk van Proximus om te kijken of alles in orde is en ik gewoon moet wachten tot ik van sim kaart moet wisselen.
Wordt vervolgd…
Page 22 of 236
Nieuw DJ speelgoed: de Traktor Z1 van Native Instruments. De eerste testjes en feestjes zijn gegeven, dus een review zit er aan te komen.
Kreeg ik een e-mail van de Telenet Veiligheidsdiensten dat er een probleem is met mijn “rekening” en dat ik in een “locked-out” status sta. En of ik eventjes op de onderstaande link kan klikken om dat op te lossen.
Gelukkig ben ik een “lieve” rekeninghouder en doe ik dat uiteraard ;-).
Nog veel te leren, die SPAM-boys.
Tegenwoordig zijn blogs die op het WordPress CMS draaien een gewild doelwit bij hackers. Logisch, want WordPress is het meest gebruikte platform.
Vergelijk het met Microsoft Windows: de meeste virussen worden geschreven voor dat OS omdat dat de meeste mensen nu eenmaal op Windows werken.
Anyway, naast het wijzigen van je standaard administrator username, kan je ook een gratis plugin die naar de naam “BruteProtect” luistert installeren.
Aanrader.
httpv://www.youtube.com/watch?v=XN8BC4fn9L4
Al enkele jaren ben ik de tevreden gebruiker van een Nespresso koffiemachine. Zo eentje met de kleine koffie cups, niet die grotere, platte exemplaren.
Tot enkele maanden terug kon je alleen capsules (of cups zoals ik ze noem) van Nespresso krijgen, maar nu bestaan er ook cups van andere merken waaronder Douwe Egberts.
Omdat mijn Nespresso voorraad op was en ik wel eens wou testen of de “namaak” even goed is, kocht ik enkele doosjes Douwe Egberts en ging ik aan de slag.
Conclusie: stick with the real deal. De smaken van Douwe Egberts zijn niet slecht, maar persoonlijk vind ik ze niet zo goed als de Nespresso varianten. Een ander probleem is de kwaliteit van de capsules: bij Nespresso zijn die van een aluminium (of toch iets wat er op lijkt) en heb ik nooit problemen.
Die van Douwe Egberts zijn gemaakt uit transparante plastic en dat is duidelijk minderwaardig. Af en toe blijft er eentje steken en valt het dus niet in het afvalbakje bij het openen van de machine om een nieuwe capsule in te voeren.
Een ander nadeel is dat de koffie veel trager doorloopt. Eerst dacht ik dat er kalk of iets dergelijks in mijn machine zat, maar dat kan eigenlijk niet… het leidingswater wordt onthard en ik heb voor de zekerheid al eens een Nespresso ontkalkingsset gebruikt.
Als ik nadien een Nespresso capsule gebruik, gaat alles trouwens prima. Ik vermoed dat de plastic minder goed geperforeerd wordt dan de aluminium capsules van Nespresso…
Met andere woorden: de “echte” capsules zijn zowel op vlak van smaak (subjectief natuurlijk) als op vlak van kwaliteit (objectief getest) superieur. Ja, de cups van Douwe Egberts zijn goedkoper, maar niet zo veel goedkoper dat je er de nadelen wil bijnemen.
Wist u dat IKEA uw bestelling ook aan huis kan leveren? Ik dus niet.
Het is te zeggen, niet tot ik een paar weken terug enkele kasten (PAX) ging kopen en me op voorhand eens verdiept had in hun website en de mogelijkheden voor vervoer.
Die PAX dozen zijn namelijk gigantisch en passen met de beste wil van de wereld niet in de CC.
IKEA verhuurt nochtans bestelwagens, maar tot mijn verbazing passen de dozen van PAX daar niet in (!!), wat op zich toch bizar is? Is het niet logischer dat je bestelwagens verhuurt die de grootste dozen die je verkoopt kan transporteren?
Ruimte voor verbetering denk ik.
In Gent is het wagenpark opgebouwd uit Opel Combi’s. In Zaventem uit de iets grotere Renault Kangoo’s. Koop misschien enkele Ford Transit’s, dat zou veel oplossen.
Anyway.
Je kan dan nog opteren voor een taxi service die de dozen aan huis afzet, maar je moet die dan zelf in- en uitladen. Geen tijd voor en aangezien ze op zondag ook geen taxi’s hebben, was dat eigenlijk geen optie.
Dan maar voor de duurste optie gegaan en met een transporteur de bestelling op een afgesproken dag laten leveren.
€127 voor net geen 400kg colli’s – “droog aan den haak” gewogen zoals ze zeggen.
Mag het iets meer zijn?
httpv://www.youtube.com/watch?v=oiKj0Z_Xnjc
Weet u wat ik bedoel met “the backend”? Waarschijnlijk niet, want dat kan op verschillende zaken doelen natuurlijk. Sta mij toe het eventjes te verduidelijken…
Vandaag richt ik mijn pijlen op de zakelijke backend. De radertjes, wieltjes en vijsjes die draaien en bewegen waardoor het volledig proces van een bedrijf in de achtergrond netjes gestroomlijnd verloopt en permanent bijgestuurd kan worden om tot een optimale mix te komen.
Veel, om niet te zeggen alle bedrijven gebruiken voor het beheer van die backend een CMS (Content Management System) ERP (Enterprise Resource Planning) systeem waarmee ze bestellingen versturen, facturen maken, orders boeken, retours beheren,… en ga zo maar door. Zo ook mijn werkgever en de voorbije dagen heb ik me mogen moeten verdiepen in die materie.
Allemaal zeer interessant en zonder enige twijfel uitermate belangrijk voor een bedrijf om überhaubt te blijven bestaan, maar wat ik telkens weer opnieuw onthou uit zo een “deepdive” sessie is dat ik niet gemaakt ben om in de “backend” te werken.
Ik ben een “frontend” persoon. Ik wil de wapens trekken, in het veld staan en mijn lijn verdedigen. Het voortouw nemen en in het midden van de actie zitten, dat is waar mijn passie ligt.
Er moet van soorten zijn zeggen ze bij ons. Bij ons hebben ze gelijk, zeg dat ik het u gezegd heb.
Recente Comments