Unexpected.be

Telling stories for a living

Page 30 of 236

Inhaalverbod Vrachtwagens

Als u net als ik regelmatig op onze snelwegen vertoeft en u bent op de hoogte van de wetgeving die vrachtwagens verbiedt om inhaalmaneuvers uit te voeren bij regenweer, dan weet u ook dat een zeer kleine minderheid van de chauffeurs zich aan deze regel houdt.
Inhalen, waternevels verspreiden, zich ongenaakbaar voelen want ze wegen veel en zitten hoog… tot wanneer het mis gaat en ze moeten remmen, een ongeluk veroorzaken of nog erger, op personenwagens knallen. Ongetwijfeld vallen er dan doden.
Wanneer gaat de verkeerspolitie hier eens tegen optreden? Als het weer eens te laat is?

Beetle Cabrio Recap

Testritten doen. Ik vind dat altijd leuk, zelfs met wagens die me helemaal niet boeien. Petrolhead en zo zeker? Anyway.
De Beetle Cabriolet is een fijne wagen. Op vlak van motorisatie heeft de 1.2 TSI mij eigenlijk zeer aangenaam verrast en ik zou durven zeggen dat ik die verkies boven de 1.4 TSI. Het grote verschil zit voor mij op de autosnelweg. De 1.2 TSI is daar zeker vlot genoeg voor, maar de 1.4 TSI heeft net dat extra meer punch onder de motorkap. Als je je netjes aan de snelheidsbeperkingen houdt, dan is de 1.2 TSI ruimschoots vlot genoeg. Wil je boven de 140km/h nog vlot optrekken, dan zou ik voor de 1.4 TSI gaan. Zonder DSG “boite” trouwens, want ook al werkt allemaal prima en voor file-rijders is dat zalig, voor een “drivers car” zoals een Beetle Cabriolet, zou ik de manuele versnellingsbak kiezen.
De afwerking van de Beetle is niet die van de  Golf, maar daarmee wil ik niet gezegd hebben dat het slecht afgewerkt is. Gewoon minder goed dan bij de Golf. Wegligging is dik in orde, de versnellingsbak is kort genoeg en schakelt vlot (enorm verschil in de kracht die je op de koppeling moet zetten tussen de 1.2 TSI en de 1.4 TSI. Die laatste vereist meer kracht om de pedaal in te drukken). Over het verbruik kan ik weinig zeggen, want we reden ongeveer een half uurtje met elke motorisatie en dan nog op verschillende wegen en uiteraard duw je ook al eens door om één en ander te testen. Doe een liter tot anderhalve liter bij de opgegeven waarden en ik denk dat je een realistisch cijfer hebt.
Prijzen zijn wel redelijk hoog. Voor een mooi uitgeruste Beetle Cabriolet met een 1.2 TSI motor zit je catalogus prijs aan €29.000. Dan heb je wel leder, deftige radio, airco, alu velgen, zetelverwarming enz. Het blijft echter wel een kleine wagen met beperkte ruimte achteraan en een kleine koffer, maar daar ga ik niet over muggenziften want dat is eigen aan het model. Full option is het dan nog niet, maar je kan echt niet zeggen dat er nog essentiële zaken ontbreken.
Zou ik een Beetle Cabriolet kopen? Als tweede wagen en onder voorbehoud dat de eerste wagen wel een ruime koffer heeft – ja, eigenlijk wel. Veel rijplezier, leuk design en deftige afwerking. Wat wel een opmerking waard is: VW vertikt het blijkbaar om op de Beetle Cabriolet enige actie te doen, terwijl ze dat op alle andere modellen wel doen (-500€ extra premie op de gewone Beetle bijvoorbeeld). Onder het motto: nieuw model en met de zomer voor de deur zullen er wel gegeerde klanten genoeg zijn zeker? Wrong, denk ik. De prijs is erg hoog en de leveringstermijn is eind oktober als je nu bestelt… dus deze zomer zal je geen zonnestralen meepikken.
Om met een positieve noot af te sluiten: het contact center van VW (D’Ieteren) is het vermelden waard: die gasten hebben van elk model elke motorisatie staan zodat je als klant een testrit kan maken. Andere auto merken kunnen hier echt een serieuze les van leren, want als je bij andere merken voor een testrit vraagt met een benzine uitvoering, dan kunnen ze u 95% van de keren geen testrit geven… En ook het personeel in het CC is erg behulpzaam en kent ook iets van hun eigen auto’s. Het vermelden waard denk ik dus…

VW Beetle Cabriolet

Morgen, op een zaterdag, gaat de wekker iets vroeger dan gewoonlijk af. We hebben namelijk afspraak in Kortenberg, meer bepaald bij het VW Contact Center van VW importeur D’Ieteren.
Testritjes met de nieuwe VW Beetle Cabriolet op de agenda, want mogelijks wordt er hier binnenkort een nieuw vehikel aangeschaft.
VW Beetle Cabriolet
Op de test-agenda:

  • 1.2 TSI
  • 1.4 TSI
  • 1.4 TSI DSG7

Ik ben alvast benieuwd en de verwachtingen zijn hoog gespannen. Wordt vervolgd…

Halve Week

Die 1 mei feestdag, ik vond dat precies wel leuk. 2 dagen werken, 1 dag thuis, 2 dagen werken en dan terug 2 dagen thuis. Jup, ik zou dat heel goed gewoon kunnen worden.
Met andere woorden: ik had er geen extra verlengd weekend van gemaakt, zoals sommigen wel deden. Donderdag en vrijdag zijn werkdagen dus, met op vrijdag een optreden van Guga Baul op de agenda. En daar tel ik nu alvast naar af.

httpv://youtu.be/cVV-MyJt3qE

Been A While

En daarmee doel ik op de laatste dag dat ik nog eens van “home office” deed – U weet wel – van thuis uit werken, geen storende factoren en vooral véél productiviteit.
Vandaag was nog eens zo een dag en ik heb ervan genoten. Die stilte, of net niet (maar dan wel met zelf gekozen lawaai), die comfy trainingsbroek met matching hoodie, die gevulde koelkast in de buurt en die lekkere Nespresso koffie (veel beter dan wat tegenwoordig uit de bedrijfsmachines sijpelt).
Dringend eens meer van die productieve dagen voorzien mijn gedacht!

Instacast For Mac

Dé beste podcast client ever (IMHO uiteraard) is eindelijk ook beschikbaar voor de Mac! Vanaf nu dus niet meer naar podcasts luisteren via de iPhone wanneer ik met de Macbook aan de slag ben – jeej! En als je op de iPhone over Instacast 3 beschikt, dan sync’en beide applicaties gewoon over “de cloud” zodat je op de Mac kan verder luisteren waar je op de iPhone gestopt bent (of omgekeerd natuurlijk).
Voorlopig nog in béta, maar dus zeker een aanrader! Instacast for Mac.

« Older posts Newer posts »

© 2024 Unexpected.be

Theme by Anders NorenUp ↑