Nu een paar weken aan de slag met mijn iPad Mini en ik kan met het hand op het hart zeggen dat ik nog geen seconde spijt gehad heb van mijn keuze. De iPad 1 weegt precies een ton als ik vergelijk en ook de form factor van de Mini is eigenlijk perfect.
Veel handiger dan een gewone iPad. En dat “Retina” display, dat mis je niet. Misschien een kleine opmerking: die smart covers van Apple zijn de max, maar die beschermen de achterkant van je mooie tablet niet tegen krassen. Spijtig maar ik zie zelf ook niet direct een oplossing daarvoor…
En die 16GB, die volstaat ook ruimschoots hoor. Zelfs met Spotify en offline sync’en van playlists (niet overdrijven natuurlijk) heb ik tot nu toe nog geen capaciteitsproblemen.
Page 38 of 236
Vandaag met goed gezelschap richting Middelkerke getrokken om naar de laatste manche van de superprestige te gaan kijken. Nog nooit eerder gedaan, maar wel een fan van de cross op TV!
Conclusie: meer van dat! Zeer plezant, toffe sfeer en erg toegankelijke sport. Sven Nys serieus aangemoedigd, maar spijtig genoeg heeft ie niet gewonnen.
Desondanks een topwedstrijd mogen aanschouwen met een fris pintje, een hamburger en zelfs een zonnetje!
Zzzzz. Drukke week achter de rug. En een druk weekend voor de boeg ook!
Vandaag was “prreeeeetttyyyy busssyy” zoals ze zeggen. Vannacht rond middernacht gaan slapen om om 4u alweer op te staan: I’ve got a plane to catch!
Om half zeven ‘s morgens richting London, meer bepaald Heathrow Terminal 5 (de nieuwe dus). Daarna met de taxi richting Gerrards Cross / Sefton Park – Hitachi Data Systems HQ – alwaar ik ondergedompeld werd in de workshop die ik zelf op dinsdag gaf.
Niet om te inhoud te leren, wel om de manier van lesgeven te bekijken en eventueel iets uit meepikken om zelf toe te passen.
Omstreeks 17u40 (lokale tijd) een “wheels up” richting België met een voorziene landingstijd van iets voor acht. Daarna nog een uur autorijden om redelijk doodmoe in bed te landen.
Need to get some sleep, want morgen = nog een laatste keer doorbijten alvorens het weekend van start gaat!
Thunderbirds are gooo!
Gisteren een “dry-run” gedaan van een workshop. Vandaag debriefing gedaan om te kijken wat er beter kan, anders moet en compleet omgegooid moet worden.
Conclusie: nog veel werk aan de winkel, maar dat maakt het juist plezant!
Planning: wijzigingen doorvoeren, bijsturen en dan opnieuw aftoetsen met een “test audience”. Morgen trouwens richting Londen om de workshop zelf eens bij te wonen en te ontdekken hoe anderen hem positioneren.
Nieuwe serie ontdekt. Enfin, het is te zeggen “nieuw”.
Ze dateert van 2009 en het is eigenlijk een mini-serie van 13 afleveringen. Het plot speelt zich af op een eiland waar tijdens de feesten die voorafgaan aan een nakend huwelijk, moorden gepleegd worden. Wie pleegt de moorder en waarom?
Als je Scream een leuke film vindt, dan kan ik alleen maar aanraden om Harper’s Island eens te checken.
Sinds twee weken heb ik problemen met mijn Dropbox account en de support afdeling is geen punten aan het scoren!
Het probleem is het volgende:
- Als ik wil inloggen via de website, kom ik op een pagina terecht die zegt dat er een probleem is, maar dat al mijn data veilig is en ik me geen zorgen moet maken
- Als ik op een nieuw toestel (bv. iPad Mini) de Dropbox client / app installeer, kan ik niet aanloggen op mijn account (gewoonweg “error”)
- Op toestellen die de client / app al hadden voor de problemen begonnen, kan ik nog altijd aan mijn data en sync’ed hij ook netjes met Dropbox.
- Op die toestellen met werkende client / app, lukt het eveneens niet via de website…
Concreet kan ik enkel via bestaande, geregistreerde toestellen aan mijn dropbox account – via de geïnstalleerde client / app. Ik ben al een paar dagen met support aan het mailen, maar verder dan “cookies leegmaken” of “screenshot sturen” geraak ik voorlopig niet, ook al maak ik hen er op attent dat ik een betalende klant ben.
Ik ben erg tevreden van Dropbox, maar dit is toch een deuk in de carrosserie van een tot nu toe knappe sportwagen.
Wordt vervolgd…
Het probleem van elke smartphone gebruiker “out there”: de batterij. De ene smartphone is al iets beter dan de andere, maar over het algemeen kan je stellen dat je als typische smartphone gebruiker best altijd een oplader binnen handbereik hebt.
In mijn rugzak vind je altijd een oplaadkabel voor mijn iPhone en in de auto heb ik ook een lader zitten die ik routinegewijs altijd aansluit wanneer ik langer dan 5 minuten in de wagen zit. Op die manier zorg ik er voor dat mijn iPhone altijd genoeg opgeladen is om “onverwachte” situaties aan te kunnen.
Echter, soms loopt het nog verkeerd. Je zit op een event, je bent op daguitstap en je hebt dus geen oplader bij de hand, maar je gebruikt je smartphone wel intensief om foto’s te maken, de weg te zoeken, telefoneren,… met als resultaat dat je iets voorbij halverwege de dag beseft dat je je smartphone gebruik zal moeten rantsoeneren als je het einde van de dag wil halen.
Uiteraard kan je dat oplossen en een van de meest bekende producten om dat te doen, is de battery-case van Mophie. Ze hebben heel recentelijk een exemplaar op de markt gebracht voor de iPhone 5 (beschikbaar in 2 kleuren en erg dun) waarmee je je iPhone tot 80% extra batterijlading kan geven – concreet: als je iPhone tot op 20% van zijn batterij niveau gezakt is, kan je hem weer helemaal opladen.
Je kan het batterypack / Mophie case manueel inschakelen wanneer nodig (dus eerst de iPhone batterij gebruiken en daarna de Mophie inschakelen is de boodschap) en opladen gebeurt via een micro-USB kabel. Je hoeft je iPhone ook niet uit de case te halen, want via die kabel laadt hij ook ineens de iPhone batterij op.
Ik heb mij alvast een examplaar besteld en verwacht de levering ergens gedurende de komende twee weken. Benieuwd of het voldoet aan de vereisten….
Vanmorgen startte de verkoop van de eerste 90.000 tickets voor Tomorrowland 2013. Die tickets zijn enkel beschikbaar voor Belgen en om dat te garanderen moet je met Mister Cash betalen.
Trouw, maar wel in zombie-modus (wegens feestje gisteren), op post om omstreeks 11u tickets te (proberen) bestellen. Om die te kunnen bestellen moest je je weken terug al registeren trouwens – met andere woorden, de organisatie moet zeker een goed beeld gehad hebben van de “vraag” naar tickets (en denk maar terug aan vorig jaar toen het een grote soep was).
Inloggen op de bestel-pagina resulteerde in een queue-systeem – een wachtrij dus. Daar heb ik maar liefst 45 minuten in gebengeld terwijl de zandloper van @PayLogic (het systeem dat de ticketverkoop afhandelt). Na een tijdje kwam ik op de bestelpagina terecht, waar ik eerst fouten kreeg zoals vier tickets aanklikken (maximum) en dan een error krijgen dat er maximaal 10 tickets zijn voor die keuze (??).
Anyway. Na een paar klikken toch verder geraakt, aantal tickets gekozen, adres enz ingevuld en dan betalingsgegevens netjes ingegeven. Alles prima, tot er op komt “Uw betaling is niet geauthoriseerd” – “Uw bestelling is geannuleerd” – “De enige manier om een ticket te kopen is opnieuw proberen (en dus achteraan in de queue aansluiten)”. Verder kreeg ik ook verschillende emails om te melden dat de betaling / bestelling geannuleerd was…
What the hell? Meent ge dat nu? Ondertussen krijg ik volgende boodschap (terwijl ik terug in de queue zit):
Een ogenblik geduld alsjeblieft
Het merendeel van de kaarten is al verkocht. Er komen misschien nog een aantal kaarten beschikbaar, dit hangt echter af van de bevestiging van de gedane betalingen door de banken. Door de enorme interesse voor dit evenement hebben de systemen van de banken hier wat extra tijd voor nodig. We wachten daarom even tot we zeker weten dat we alle betalingen hebben ontvangen.
Zolang je dit scherm ziet, maak je nog een kans om een kaart te kopen. In de regel komen deze omstreeks 30 minuten na de start van de verkoop langzamerhand weer vrij. Om deze kaarten te kunnen bemachtigen vragen we je geduld te bewaren. Je behoudt je plek in de wachtrij.
Met andere woorden – ik denk dat ik het mag vergeten om tickets te kopen voor Tomorrowland 2013. Nochtans was ik netjes “pre-registered” en direct om 11u paraat + zelfs tot aan de betaalpagina geraakt waardoor mijn tickets eigenlijk gereserveerd waren.
De organisatie van Tomorrowland laat ondertussen weten dat die problemen NIET te wijten zijn aan hun systeem, maar wel aan het Mister Cash systeem dat niet kon volgen. Allemaal geloofwaardig, maar wat zijn we daarmee? Zorg dan voor een beter systeem, dat waterdicht is voor zo een gigantische toestroom (waarvan ze op voorhand wisten dat het zo zou lopen).
Verder schrijven ze ook dat ze gaan trachten de mensen te helpen die die betalingsprobleme hadden… ik ben eens benieuwd, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik mijn #TML13 avonturen mag opbergen wegens geen tickets. Lees ook Herman zijn relaas over deze troep.
Vanavond een “after-work-party’ke” doen – een echte “Guys Night Out” zeg maar. En dat na een drukke werkweek. Zaterdag gaat het pijnlijk zijn, maar vandaag wordt het een feestje!
Recente Comments