Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb de indruk dat er in Oost-Vlaanderen (meer bepaald: de wijde omgeving van Deinze-Nazareth) meer mist hangt dan in Vlaams-Brabant. Ik werk namelijk in dat laatste gedeelte, maar woon in het eerste en elke dag van en naar het werk valt mij dat op de laatste dagen / weken.
Je vertrekt in de mist en hoe dichter je bij Aalst komt (en daarna Vlaams-Brabant) hoe minder mist en meer zon je ziet. ‘s Avonds het omgekeerde – niks van mist te bespeuren en opeens *BOEM* mistgordijnen en opletten geblazen.
Ik verwacht elke dag het monster van Loch Ness te spotten :-). Nee serieus, iemand een verklaring in de aanbieding? Frank? Sabine? Eddy? Anyone?
Page 56 of 236
Het is er dan toch van gekomen: Spotify is beschikbaar in België. Als u niet weet wat Spotify is, check hier eens. Gedaan dus met VPN-tunnels opzetten naar de UK, gedaan met gefoefel met PayPal accounts enz. om toch maar te kunnen betalen voor deze dienst. Spotify is geland!
Concreet komt het er op neer dat je gratis of tegen een bepaalde prijs (afhankelijk van wat je wil) muziek kan luisteren. Gedaan met muziek kopen dus. Standaard en dus gratis stream je de muziek naar je computer en zijn er af en toe reclameboodschappen om de dienst gratis te kunnen aanbieden.
Als je wenst te betalen heb je twee keuzes: Spotify Unlimited en Spotify Premium, respectievelijk voor 4,99€ en 9,99€ per maand te verkrijgen. Kijk hier voor een vergelijkende tabel tussen al de versies (inclusief de gratis Spotify Open variant). De lijst features is erg lang, maar kort zit er in de “Unlimited” geen reclame meer en kan je het onbeperkt in het buitenland gebruiken.
In de “Premium” editie krijg je daarbovenop “Offline” modus, waardoor je de muziek lokaal kan opslaan voor op moment dat je niet kan streamen wegens geen internetverbinding. Daarnaast kan je ook een app downloaden voor je smartphone en kan je ook daarop van Spotify genieten (en offline toegang hebben!). De “Premium” versie heeft ook betere audiokwaliteit in vergelijking met de rest.
Er zijn nog vele andere features, sociale integratie, playlists delen, Spotify Radio, enz. waar ik nog een heel veel over zou kunnen vertellen, maar probeer het anders gewoon eens uit, u zal versteld staan over het gemak van Spotify.
Gedaan met veel geld aan muziek uitgeven. Alle muziek bij de hand, altijd en overal. Ik geef vandaag al meer dan het dubbel uit per maand aan muziek in iTunes dan wat de “Premium” account per maand kost, dus voor muziekliefhebbers is het een “no brainer” als je het mij vraagt.
Als je Spotify probeert, krijg je trouwens een trial van de “Premium” versie dus laat u maar eens goed gaan.
PS #1: je kan ook muziek “kopen” in Spotify – DRM vrij en in hoge kwaliteit. Ze werken met bundles zodat je bijvoorbeeld krediet koopt voor 100 nummers. Voor een nummer betaal je in dat geval 0,60€ wat ongeveer 40% goedkoper is dan wat je in iTunes ziet.
PS #2: vandaag ter test de iPhone via bluetooth gekoppeld aan de autoradio en dan Spotify via streaming (dus met mobiel internet) mijn playlists laten spelen. Brussel-Gent zonder enig probleem gedaan, zonder haperingen. Uiteraard kan je beter met “offline” modus werken, maar dan heb je de Premium nodig… het kan dus ook “online” zolang je maar genoeg datavolume hebt (tip: Mobile Vikings).
PS #3: mijn Spotify Premium abonnement is al actief :-D.
We zijn nu twee weken verder en ondertussen ben ik al vlotjes ondergedompeld in de storage wereld van Hitachi Data Systems. Hun portfolio is niet zo divers als bijvoorbeeld die van EMC, maar ze bouwen steeds verder op bestaande onderdelen, waardoor heel veel modulair werkt en er weinig producten elkaar “overlappen”.
Hierdoor zie je ook dat features die bij andere vendors normaliter gespaard blijven voor enterprise storage, door de modulariteit van de HDS-portfolio toch doorsijpelen naar de midrange oplossingen. Ik denk aan active-active symmetric controllers, SSD’s van de snelste vorm, talloze upgrade en uitbereidingsmogelijkheden, tiering,…
Eind deze maand zak ik af naar de suburbs van Londen voor een doorgedreven training van de midrange storage systemen – AMS – Adaptable Modular Storage. Verwacht je dus maar aan een resem storage related blogposts.
De eerste (korte) werkweek bij de nieuwe werkgever zit er ondertussen op. Morgen start week 2 zelfs al, dus het gaat vooruit! Het lijkt al een eeuwigheid geleden dat ik de deur achter mij dichttrok, maar eigenlijk is het nog maar een week geleden, en toch zit je al ondergedompeld in een nieuwe sfeer, tussen nieuwe collega’s, met nieuwe opdrachten en “goals” in het vooruitzicht.
Vorige vrijdag trouwens al leuk gaan luchen met een deel van de nieuwe werkmakkers, een vrijdagse traditie blijkbaar.
Benieuwd wat komende week met zich meebrengt!
Via de mensen van de reclameregie kreeg ik de melding dat de DVD-box van het eerste deel van het tweede seizoen van Glee er zit aan te komen! U weet wel, die TV-serie waarin ze dansen en zingen en nog meer dansen en nog meer zingen.
Ik ben zelf niet zo een grote fan van zulke shows, maar gezien het succes van Glee, ga ik ervan uit dat er heel erg veel fans rondlopen dus bij deze!
Wie maar niet genoeg krijgt van Glee kan nu ook een speciale poster laten maken bij de aankoop van zijn Glee DVD-box. Echte ‘Gleeks’ kunnen vanaf nu de ‘I’m a Gleek’ edition met daarin de officiële DVD-box Glee Seizoen 2 – deel 1 bestellen samen met een officiële 70×100 cm “I’m a Gleek” poster met daarop: jezelf als ware Gleek en jouw favoriete Glee karakter!
Voor deze exclusieve deal, of gewoon om eens te kijken hoe goed jij zou staan op een poster naast je favoriete Gleek, surf naar de Glee België pagina op Facebook en wordt samen met 18.000 anderen lid van de grootste Belgische Glee community.
Check dus zeker en vast hun Facebook pagina! Oh ja, en voor wie al een poster heeft en nog graag een t-shirt van Glee wil – laat in de comments een berichtje achter met een foto van jou op je poster en wie weet win jij wel een Glee t-shirt (2 stuks weg te geven!). Je kan hier je poster aanmaken trouwens ;-).
Los van de gloednieuwe Facebook pagina rond Glee, hebben ze vaneigens ook een YouTube kanaal en een Twitter account waar je terecht kan voor het laatste nieuws!
Succes en vooral, have fun!
Gisterenavond werd en gegeten en gedronken op het werk. Het was namelijk mijn afscheidsdrink. Het is te zeggen, van mij en nog een andere fijne collega die het schip verlaat.
Mijn laatste werkdag is pas volgende week vrijdag, maar eigenlijk heb ik de deur al stilletjes achter mij dichtgetrokken. Nog een paar losse eindjes vastknopen, de laptops afgeven, de auto binnenbrengen en dan is er een hoofdstuk afgesloten.
Verschillende collega’s, maar ook ex-collega’s zijn afgekomen en dat was plezant. Vooral het grote aantal ex-collega’s doet je beseffen dat het sfeertje van weleer niet meer terugkomt. Dat gebeurt nu eenmaal bij een overname zonder visie. Vele wegen zijn al afgesplitst van onze ooit zo plezante “heirbaan”, maar wanneer ze terug eventjes samenkomen zoals gisteren, dan zit de sfeer er toch snel terug in.
Het waren 30 plezante maanden, vooral de eerste helft dan toch, die ik niet snel zal vergeten en die een mooi plekje krijgen in mijn herinneringsdatabank. Ik heb veel bijgeleerd, toffe mensen leren kennen, mij verdiept in de wereld van EMC en backup oplossingen, kennis en wijsheid die ik meepak en die mij in de toekomst ongetwijfeld nog zal dienen.
Bedankt. Oprecht bedankt! En tot binnenkort, want de IT wereld is toch zo pietluttig klein. Oh, en wil de laatste het licht uit doen?
Hij is dood. Levend gevangen, maar dan met een 9mm neergelegd. Een goede zaak, ongetwijfeld, want zo een mensen verdienen de dood als je het mij vraagt. En een proces kost enorm veel geld en voor wat… we wéten wat hij op zijn kerfstok heeft, toch?
Anderzijds. Zonder hulp van buitenaf zou hij al die dingen toch niet gedaan kunnen hebben. Wapens komen van ergens. Oliegeld. En nu hij dood is en geen proces krijgt, blijven al die potjes netjes toegedekt.
Voordelen, maar ook nadelen. Het is me wat.
Valt het u trouwens ook op hoe men al die dictators in hun laatste momenten in een hol onder de grond vindt? Toch straf voor mannen met zo een grote mond…
Hopelijk komt er een beter bewind aan de macht in Libië. Time will tell. Als het maar niet meer van hetzelfde wordt…
Ik ben er een beetje laat mee, maar ik heb een nieuwe “oude” serie ontdekt: Two And A Half Men. De serie is onlangs in de picture gekomen omdat de steracteur – Charlie Sheen – aan de deur gezet werd wegens teveel miserie met drank, drugs, parties,…
Ashton Kutcher – jaja, de toyboy van ons Demi – heeft zijn rol overgenomen en die gast doet dat zeker niet slecht. Een aflevering duurt maar een twintigtal minuutjes en is voorbij voor je het goed en wel beseft.
Enfin, ze zitten al aan seizoen 9, maar aangezien dit het eerste seizoen met een nieuwe centrale acteur is, kan je het misschien ook een nieuwe start noemen.
Aanrader voor wie van humor houdt en niet teveel wil nadenken bij het kijken. Pure ontspanning dus.
Gisterenavond samen met enkele andere bloggers afgezakt naar Brussel – nabij Vorst Nationaal om precies te zijn – om naar Renault’s nieuwe Z.E. reeks te gaan kijken (en ermee te rijden).
Z.E. staat voor Zero Emission en voor wie nog niet mee is – Renault lanceert hiermee zijn 100% elektrische voertuigen die dus geen schade aan het milie toebrengen (althans niet direct, want die elektriciteit waarmee je je auto bijlaadt, komt ook van ergens en niet alle bronnen zijn vandaag “groen” te noemen).
In eerste instantie zal de Fluence Z.E. en de Kangoo Z.E. beschikbaar zijn (nu al te bestellen) om later gevolgd te worden door een kruising tussen een scooter en een auto – de Twizy – en een kleinere hatchback type “Clio” – de Zoë.
Wij hebben de Fluence Z.E. mogen testrijden en ik was daar eigenlijk best wel van onder de indruk. Net zoals in andere elektrische wagens en hybrides, hoor je geen motor meer starten als je de sleutel in het contact steekt. Er gaat een lampje branden dat je klaar bent voor vertrek en that’s it.
Binnenin de wagen heerst er daardoor een serieus “zen” gevoel. Rust. Stilte. Erg aangenaam om naar muziek te luisteren of gewoon een fijn gesprek te hebben. Schakelen hoeft niet dankzij de automaat en voor de rest is er niets anders in een Z.E. model ten opzichte van de “thermische” tegenhanger.
OK, er is geen toerenteller. Ter vervanging zie je een metertje dat toont hoeveel energie je vraagt, maar ook hoeveel energie er terug naar de batterijen gaat bij het afremmen op de motor. Onder dit metertje heb je een aanduiding van je rijstijl – zuinig, normaal of sportief. Onnodig te zeggen dat hoe meer “eco-driving” je toepast, hoe verder je raakt op een lading elektriciteit.
Oh en vergis je niet, zo een auto bolt vlotjes. Het koppel is direct voor 100% beschikbaar, waardoor je het gevoel hebt met meer pk’s op weg te zijn dan dat er in werkelijkheid onder de motorkap verstopt zit. Zeer aangenaam rijden dus.
En hoe ver is dat nu hoor ik u al denken? Ongeveer 160km. Niet super ver, maar ook niet onmogelijk eigenlijk. Want zeg nu zelf, hoeveel mensen leggen per dag méér dan 160km af woon-werk-verkeer? Vertegenwoordigers / consultants / … vaneigens niet meegeteld.
Ik zie er in ieder geval een markt voor. Vooral als tweede auto zou ik het zien zitten: de kindjes afhalen van school, naar de bakker, naar de winkel in de nabijliggende stad,… waarom niet.
Combineer zo een auto met zonnepanelen op je dak, en je rijdt gratis. Gewoon zorgen dat je iets meer panelen hebt dan nodig voor je eigen verbruik, kwestie dat je over hebt voor je auto vol te tanken. Hoe makkelijk kan het zijn?
Op verplaatsing kan je de wagen bijladen via een gewoon stopcontact (duurt wel langer), via laadpalen (die her en der gaan opduiken doorheen het land, hiermee is je auto volledig opgeladen op 8u tijd), via snelladers (30 minuten en volledig vol) en ze denken er zelfs aan om batterij-stations te plaatsen waar je batterij volautomatisch verwisselt wordt met een andere. Dit duurt dan maar 3 minuutjes.
Voor thuis kan je best een laadpaal later installeren (kost omgerekend een 600€ met belastingsvoordeel er al af), want anders gaat het veel te lang duren om je auto bij te laden.
Met zulke wagen moet je in feite de filosofie aankweken om telkens je ergens komt, je auto in het stopcontact te steken. De wagens gebruiken batterijen zonder geheugen, dus je kan de capaciteit niet verlagen door altijd met kleine beetjes bij te laden. Nice.
Is dit product klaar voor de markt en meer specifiek, voor onze markt? Zeker weten! Als twee auto, voor mensen die met 160km heen & terug toekomen als eerste / enige auto (onder voorbehoud dat er laadpalen komen), voor BPost bijvoorbeeld (die rijden hier nu met Kangoo’s rond trouwens),…
De Fluence Z.E. (gezinswagen voor vijf personen, wel met kleine koffer gezien de batterijen) kost om en bij 27000€. Valt goed mee hoor ik u denken. Klopt, maar dat is zonder de batterijen! Renault kiest ervoor om deze in “leasing” te verhuren aan de klanten. De prijs hangt af van je aantal kilometers.
Mogelijk een sterk plan, want zo ben je altijd zeker van goede batterijen, heb je geen kosten om ze te vervangen en als je de auto verkoopt, moet je niet veel van de prijs laten vallen omdat de batterijen “oud” zouden zijn… het contact voor de batterijen gaat mee met de auto.
Het concept is geslaagd, nu moet de eerste stap gezet worden in de echte wereld. Gesteund door de overheid lijkt me dit alvast een goed begin. De autonomie is iets waar nog aan gesleuteld kan worden uiteraard, maar ik vind het al een goede eerste poging die meer is dan een idee. Dit product kan je kopen en is dagdagelijks bruikbaar.
Bestellingen kunnen nu al geplaatst worden en vaneigens kan je de Z.E. reeks gaan bekijken op het eerstvolgende Autosalon! Doe eens een proefrit, al is het maar om te ervaren hoe zo een elektrische wagen rijdt.
Recente Comments